Wednesday, 20 July 2011

Arrrggghhhhhhh...........

Adoi la....serabut rasanye kepala ni..tetiba jew...kenape perlu ucapkan sayang jika sayang itu bukan milik aku sowang...bila aku berbual dgn orang laen ko marah...tapi ko bleh plak...mane keadilan untuk aku??aku dah bosan dengan semua ni...dah muak dah...tapi entah la...aku pun tak tahu sampai bila aku bleh bertahan...sampai mati kot...adoi la...tensionnye la...

Aku dah tak tahu dah nak buat macam mana...banyak sangat aku dah korbankan...tapi akhirnya diri aku gak yang merana...segala pengorbanan aku tiada guna dah...kadang-kadang aku rasa aku ni patung yang bernyawa jew...hanya mampu melihat tetapi tidak mampu berbuat apa-apa pun...

Ya Allah...sampai bila aku harus begini...aku dah tak sanggup rasanya...air mata ini banyak sangat mengalir hanya kerana orang laen...bukan sesiapa pun dengan aku...betapa murahnya harga air mata aku sekarang ni...aku harap sangat semoga aku tabah...tetapi aku pun tak tahu kemana hilangnya ketabahan aku selama ini...

Sesungguhnya aku amat berharap semoga ada seseorang yang bleh aku jadikan tempat sandaran untuk aku teruskan hidup...bukan hak orang dan bukan milik sesiapa...

Aku adalah aku...bukan kau dan bukan dia...semoga aku akan lebih kuat hadapi segalanya...harapan aku sentiasa membara...

Tuesday, 19 July 2011

Ntah la...

Ntah la...tak tahu apa nak jadi...mentang-mentang la aku diam, ko pijak pale aku plak...ingat aku tunggul ke??takde perasaan...kalau aku salah bagitahu la...aku tak tahu masalah ko...aku malas nak cakap banyak...berdiam diri bukan bererti kalah...tapi jangan sampai aku hilang sabar sudah la...sabar manusia ada hadnya...sampai masa meletup gak...aku tak kacau ko pun selama ni...sendiri fikir la...

Selama ni tak cukup ke aku cover diri ko...ko sape hanya ko je yang tahu...dengan status ko sekarang ni dah cukup aku tanggung dosa bersubahat...dosa aku pun tak tertanggung...ni kan plak nak tanggung dosa ko...bila orang nasihat ko tak pernah nak ikut...ko tetap ikut otak ko jew...ko je nak menang walaupun hakikatnya semuanya tak bleh guna...

Berubahlah sebelum terlambat...ko tau apa akibatnye kan...tapi ko tetap buat gak...ko cite pasal kesedihan ko bila tgk die macam tu...tapi ko tetap gak takmo tengok die...bagi aku ko sepatutnya bersama die sekarang ni...ko tak simpati ke tengok keadaan die macam tu sekarang...dari hari ke hari ko kata nak tengok die...nak tengok anak ko...tapi ko tetap juga tak pergi...

Aku ingat kejadian lepas dapat insafkan ko...ko kate takmo buat lagi...tapi ikrar ko hanya bertahan 1 hari sahaja...lepas tu ko buat gak...tak guna kami sebagai kawan ansihatkan ko...sebab nasihat kami tak beri kesan kat ko pun...buang air liur aku & kawan-kawan ko yang laen jew...lepas ni apa yang berlaku kat ko...aku malas nak campur sebab aku gak yang kau jadikan musuh...tanpa sebab...tanpa aku tau apa-apa...ko buat aku macam ni...macam aku plak yang menumpang kat umah tu...so sedar-sedarlah sebelum apa-apa yang berlaku lepas ni...jangan sampai darjah kesabaran aku dah tak terkawal dah...INGAT...

Sunday, 17 July 2011

Adakalanya...

Adakalanya dalam sebuah kehidupan, meniti sebuah pengharapan... kita sering didatangi, mencabar dan dicabar... mengejar dan dikejar... mengalah dan dipersalah... berpuncakkah gunung, tergapaikah langit andai yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran??
Namun aku besarkan hati... bertemankan yang memahami hanya demi sebuah sabar... aku masih gagahkan diri mencari sinar bahagia di sebalik derita... pasti aku harungi kepayahan ini walaupun sabarku diinjak ke bumi....

Thursday, 14 July 2011

Orang Kata VS Aku Kata...

ORANG KATA cinta perlukan pengorbanan...
AKU KATA perlu ke pengorbanan jika segalanya tidak dihargai...
ORANG KATA cinta itu buta...
AKU KATA cinta tak buta tapi orang yang bercinta itu yang buta...
ORANG KATA cinta hadir dari mata turun ke hati...
AKU KATA tidak semua cinta hadir dari mata turun ke hati tetapi ada juga terus ke hati & naluri...
ORANG KATA perempuan senang jatuh cinta...
AKU KATA tipulah...ade gak lelaki senang jatuh cinta...
ORANG KATA perempuan gunakan air mata sebagai senjata...
AKU KATA eleh...lelaki pun sama...


Kesimpulannya...apa pun ORANG KATA dan AKU KATA, segalanya terletak pada hati...kesetiaan,kejujuran,pengorbanan dan keserasian adalah amat penting dalam satu perhubungan.... kesemuanya perlu disatukan untuk mendapatkan perhubungan yang kekal sampai bila-bila...terimalah diri pasangan kita dengan penuh keikhlasan...terima dirinya bukan kerana kelebihannya tetapi menerima dirinya kerana kekurangnya...

Wednesday, 13 July 2011

Bila YM Berbicara...

Aku pun tak tahu kenapa aku simpan perbualan YM ni...dan sampai sekarang aku tak tahu adakah sayang die untuk aku masih sama...kini aku mencari satu jawapan yang tak pasti...sehingga kini aku tidak mampu menyayangi orang laen lebih dari aku menyayangi dirinya...Ya Allah andai jodoh aku kuat buat die...satukanlah kami...satukanlah hati kami...satukanlah rasa kami walaupun kami jauh...sesungguhnya aku sangat-sangat menyayangi dirinya sehingga aku tak mampu untuk menyayangi orang laen lebih daripada aku menyayangi dirinya... sesungguhnya Ya Allah aku amat menyayangi diriMU lebih dari segala-galanya...

Sehingga kini...sehingga detik ini aku masih menagih janjinya... masih lagi berhubung macam dulu...aku tak tahu sampai bila aku mampu bertahan...kerana aku punyai hati dan perasaan yang ingin disayangi dan dikasihi...andai jodoh ku bersamanya tiada,aku berharap temukanlah aku dengan seseorang yang boleh menjaga diriku di dunia dan membimbing aku ke jalan yang diredhai olehMU...


Mungkin setiap apa yang berlaku ade hikmahnya...mungkin die akan tunaikan janji-janjinya itu suatu hari nanti tapi tidak tahu bila...mungkin tahun ni @ tahun depan...hanya DIA yang mengetahui...aku hanya mampu menanti & terus menanti...bersabar & terus bersabar...

Sayang sesungguhnya aku amat menyayangi dirimu...


Sedetik Lebih by Anuar Zain


video


Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu
Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu
Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa
Kasihku ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya
Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu
Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu
Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa
Kasihku ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Sunday, 10 July 2011

Hanya sekadar untuk berkongsi cerite...

Assalamualaikum...sebenarnya tak tahu nak tulis ape padahal dalan otak ni banyak yang nak diluahkan...mungkin untuk arini aku hanya nak kongsi cite aku buat kje part time...hihihi... akhirnya aku dah start gak...kalau ikutkan hati mmg malas nak buat tapi bosan dah tahap yang agak kritikal...kalau ikutkan kemampuan kewangan aku memang la kritikal tapi sebelum ni tak de plak aku nak buat kejetapi mungkin dah terbuka hati aku nak keje kot...ye la dari aku duk umah baik aku keje...dapat gak duit... juge dapat gak aku tambah kawan...tapi aku lebih suka kje kat belakang dari keje kat depan...kiranya aku jadi orang dapur la... hihihi...korang kalau nak datang tempat keje aku bleh...makanan pun sedap...aku banje korang bayor la sendiri...kihkihkih... setakat ni baru dua(2) hari aku kje...alhamdulillah...dieorang layan aku pun baik...sangat lega...walaupun ngantuk tapi aku enjoy...

Thursday, 7 July 2011

Bengang......

Semalam adalah hari paling aku sedih...mane taknye...FB aku telah diceroboh...habis chips poker aku kena curik...terpaksa lah buat akaun baru...satu lagi kerje nak add member semua...bangang + bongok + ape2 je la....memang hampeh orang yang menceroboh fb aku tu...harap lepas ni tuhan akan balas apa yang die buat kat aku...kawan2 aku kena gak...

Tuesday, 5 July 2011

Ucapkan


Perlu ke kita ucapkan bila sayang seeorang...perlu ke kita ucapkan jika mencintai seseorang...bagi aku itu hak masing-masing... andai tidak mahu terlepas,biarlah kita ucapkan...tetapi setiap apa yg ingin lakukan,kita sentiasa bertanya...apakah tindakkan yang diambil itu betul...tepuk dada...tanya minda...

Ape pun yang terjadi,walaupun aku, kau, dia @ kita tidak mampu meluahkan apa yang kita rasa...lagu juga kadangkala memainkan peranan...so kat sini aku nak share satu lagu yang aku rasa cukup untuk aku gambarkan perasaan aku terhadap seseorang... mungkin orang itu adalah kau @ dia...yang pasti aku masih mencari...dan akan terus mencari...

Mungkin orang yang aku cintai itu ada di depan mata aku...tapi aku tidak nampak kerana mata hatiku telah di butakan dengan menyayangi orang laen....itu adalah sebarang kemungkinan... aku harap,dgn adanya lagu ini,suatu hari nanti akan aku ucapkan apa yang perlu aku ucapkan...

Semoga anda semua terhibur......


video


 Ucapkan ~ Erra feat Yusri

Kadangkala aku rasa ingin luahkan segalanya
Rahsia yang tersimpan di dada sekian lama
Namun kelu terus membisu menatap wajahmu
Daku malu tapi tak mahu kehilanganmu

Ucapkanlah cinta
Ucapkan ku saja yang kau perlu setiap waktu
Sepanjang hayatmu
Ucapkan kau rindu
Daku yang kau mahu
Yang kau cari telah kau temui
Ku tidak tertahan lagi
Untuk ku mengaku cintamu

Dan kadangkala kita hanya sedar keindahannya
Apabila ia sudah tiada di depan mata
Tidak rela kulepaskan satu-satunya insan
Yang berikan ku segala makna kehidupan

Ucapkanlah cinta
Ucapkan ku saja yang kau perlu setiap waktu
Sepanjang hayatmu
Ucapkan kau rindu
Daku yang kau mahu
Yang kau cari telah kau temui
Ku tidak tertahan lagi
Untuk ku mengaku cintamu

Andai daku kau terima lebih dari kawan biasa
Daku kan setia tak kubenarkan kau berairmata
Andai kau terima cintaku
Daku kan belaikan tanganmu
Di penghujung waktu kau dan aku di dunia

Ucapkanlah cinta
Ucapkan ku saja yang kau perlu setiap waktu
Sepanjang hayatmu
Ucapkan kau rindu
Daku yang kau mahu
Yang kau cari telah kau temui
Ku tidak tertahan lagi
Untuk ku mengaku cintamu

Kau yang kumahu ku cintamu


Monday, 4 July 2011

Sahabat

Apakah itu persahabatan? [Dipetik dari wikipedia]


Persahabatan adalah istilah yang menggambarkan perilaku kerja sama dan saling mendukung antara dua atau lebih entitas sosial. Istilah "persahabatan" menggambarkan suatu hubungan yang melibatkan pengetahuan, penghargaan dan afeksi. Sahabat akan menyambut kehadiran sesamanya dan menunjukkan kesetiaan satu sama lain, seringkali hingga pada altruisme. Selera mereka biasanya serupa dan mungkin saling bertemu, dan mereka menikmati kegiatan-kegiatan yang mereka sukai. Mereka juga akan terlibat dalam perilaku yang saling menolong, seperti tukar-menukar nasihat dan saling menolong dalam kesulitan. Sahabat adalah orang yang memperlihatkan perilaku yang berbalasan dan reflektif. Namun bagi banyak orang, persahabatan seringkali tidak lebih daripada kepercayaan bahwa seseorang atau sesuatu tidak akan merugikan atau menyakiti mereka.
Nilai yang terdapat dalam persahabatan seringkali apa yang dihasilkan ketika seorang sahabat memperlihatkan secara konsisten:
  • kecenderungan untuk menginginkan apa yang terbaik bagi satu sama lain.
  • simpati dan empati.
  • kejujuran, barangkali dalam keadaan-keadaan yang sulit bagi orang lain untuk mengucapkan kebenaran.
  • saling pengertian.



 
Apakah ciri-ciri sahabat yang baik? [Dipetik dari Nurjeehan Wordpress]


Seorang bijak pandai berpesan kepada anak lelakinya: “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut:
  • Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu;
  • Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kamu;
  • Jika engkau memerlukan pertolongan daripadanya, dia akan membantu kamu;
  • Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik;
  • Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu;
  • Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya;
  • Jika engkau meminta bantuan daripadanya, dia akan mengusahakannya;
  • Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), dia akan menanyakan kesusahan kamu;
  • Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, dia akan meringankan kesusahan kamu;
  • Jika engkau berkata kepadanya, nescaya dia akan membenarkan kamu;
  • Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu;
  • Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan;
  • Dia membantumu menunaikan tanggungjawab serta melarang melakukan perkara buruk dan maksiat;
  • Dia mendorongmu mencapai kejayaan di dunia dan akhirat. 

 (dipetik dari ~ http://abahmuizz.blogspot.com)



 

Sunday, 3 July 2011

Kenduri Punye Cite....

Adoi la...penat dan sakit-sakit badan ni...nak kate tak pernah kenduri pernah...nak kate tak pernah tolong kenduri pernha...ntah la...mungkin dah lama dah kot tak enjoy macam ni kat kenduri...almaklum la tetiba jew kena masak lauk untuk pengantin...ingat hanya tolong jew tapi kena masak sekali da...nasib baik sempat sediakan sebelum kul 11.00pg...start masak dalam kul 9.00pg...kelam kabut gak la sebab lauk yang tak dirancang dimasak gak...berbaloi rasanya masak lauk pengantin coz dipuji sedap...kihkihkih...laen kali leh jadi bidang terjun lagi...tapi sayang sebab tak amik pun gambar lauk yang aku masak tu...ape-ape pun enjoy walaupun sakit-sakit badan...

Cedapnye makan limau....

Ratah time...base la lepas pengantin makan kita plak...
Penuh kekusyukkan...almaklumlah sedap...kihkihkih...

Iman ~Dapnye la...kalau ko nak amik yg laen...ni aku punye...
Boy ~ Takmo...aku nak kat ko gak...
Iman ~ Tak bleh...ko minta la kat mak ko...ni aku punye....
Kek dan pulut kuning

Sesi memotong pulut kuning...
Sesi memotong kek...

Sesi melepaskan gian potong kek...tak dapat potong kek untuk hari lahir sendiri pun takpe janji dapat potong kek gak walaupun kek kawin orang punye..."Happy Baleted Birthday untuk diri sendiri dan untuk abang botak aku ni...kihkihkih....
Aku dan kakak pengantin...